Croonwolter&dros

Sollicitatieboost bij Croonwolter&dros door nieuwe werkenbij-site

Een blikvanger van jewelste: de werkenbij-site van Croonwolter&dros heeft een indrukwekkende transformatie ondergaan. Het resultaat? Een online wervingsplatform dat het werkgeversimago kracht bijzet én een flinke stroom aan nieuwe sollicitanten oplevert. Employerbranding-specialist Dylan legt uit hoe de samenwerking met Roestvrijtaal zorgde voor positieve resultaten. “De conversie op de website is met 300% gestegen.”

Van advies tot frisse teksten

Dylan en zijn team hadden een duidelijk beeld van de ideale recruitmentsite en de doelgroep. “Maar het is een vak apart om de vertaalslag te maken naar enthousiasmerende en heldere teksten. We zochten een partij die daar een sterke visie op heeft, en zich daarover ook uitspreekt. Bij Roestvrijtaal vonden we een alles-in-1-pakket. Jullie dachten mee over de juiste paginastructuur en het beste vacature-template, bewogen mee in onze vrij strakke planning, planden zelfstandig de nodige interviews en schreven frisse teksten die ook nog eens SEO-technisch goed in elkaar zaten.”

Aansprekend voor diverse doelgroepen

Bij de ontwikkeling van de nieuwe site stond één vraag centraal: hoe spreken we alle doelgroepen aan? Croonwolter&dros richt zich op een brede groep professionals, van mbo’ers tot wo’ers, zowel op kantoor als in de uitvoering. “Dankzij een duidelijke strategie wordt elke doelgroep op maat bediend op de website. Onze landingspagina’s sluiten aan bij alle doelgroepen, en de specifieke vakgebiedpagina’s zijn duidelijk gericht op één groep potentiële sollicitanten, zoals monteurs of werkvoorbereiders. De tone of voice is telkens perfect afgestemd op de lezer.”

“Eerst haalden we 80% van de sollicitanten binnen via sourcing, nu vindt 70% ons via de werkenbij-site”

Dylan van Velzen, employerbranding-specialist Croonwolter&dros

Vlotte aanpak

Een ander aspect van de samenwerking dat Dylan waardeert? De snelheid en efficiëntie waarmee het project werd aangepakt. “Roestvrijtaal had snel door wat we nodig hadden. Er werd vlot geschakeld, zonder veel heen-en-weer te communiceren. Door deze soepele samenwerking konden we de nieuwe werkenbij-site in een vrij korte tijd lanceren.”

Meer sollicitaties, meer hires

“Dat de kwaliteit van de teksten goed is, zien we ook terug in harde cijfers”, gaat Dylan verder. “Ten eerste is er een duidelijke verschuiving in de manier waarop kandidaten onze organisatie weten te vinden. Waar we eerst zo’n 80% van de sollicitanten binnenhaalden via sourcing, vindt nu 70% ons via de werkenbij-site. De website trekt organisch veel meer verkeer. En gelijk in de eerste maand na de lancering steeg de conversie van sollicitaties van zo’n 2% naar 8%. Met als gevolg ook duidelijk meer hires. We hebben echt een grote slag geslagen.”

Een sterk fundament voor de toekomst

De meetbare verbeteringen in het wervingsproces én positieve reacties van sollicitanten laten zien dat de investering in de site zich ruimschoots terugbetaalt. “Sollicitanten gaven zelfs in hun sollicitatiebrief aan dat onze werkenbij-site ze zo aansprak.” Met het nieuwe platform heeft Croonwolter&dros een sterk fundament gelegd voor de toekomst. “Wij zijn echt blij met de resultaten. Dit is een sterke nieuwe basis om verder te bouwen aan onze werving.”

Bekijk de website op: werkenbij.croonwolterendros.nl.