Contract Roestvrijtaal met Rijksoverheid
Roestvrijtaal schrijft zeker een jaar lang alle vacatureteksten voor de Rijksoverheid. Ons tekstbureau kwam als winnaar uit de bus na een uitgebreid aanbestedingstraject. Aan de basis van de samenwerking ligt een contract voor één jaar, met een verlengingsoptie voor nog een jaar. In vier maanden tijd schreven we al meer dan duizend vacatureteksten voor het Rijk.
Roestvrijtaal is de enige partner voor het schrijven van vacatureteksten van de Rijksoverheid. Het aanbestedingstraject liep van eind 2015 tot april 2016. Kwaliteit was met een aandeel van 60% doorslaggevend in de gunning, prijs telde voor 40% mee. “We hebben veel energie gestoken in de proefopdrachten, en met succes”, aldus Kittie Spierings, directeur van Roestvrijtaal. “Daar ben ik het meest trots op, dat we het op kwaliteit hebben gewonnen van een aantal grote landelijke bureaus.”
Binnen 24 uur leveren
De samenwerking ging op 1 mei in en startte direct voortvarend. Per maand komen er bij Roestvrijtaal nu ruim 300 vacatureteksten uit de pen, soms wel 25 per werkdag. Kittie Spierings: “De afspraak is dat wij voor elke opdracht die binnenkomt binnen 24 uur een tekst leveren. Regelmatig hoort daar ook een telefonisch interview bij. Dat stelde ons zeker in het begin voor behoorlijke uitdagingen. Inmiddels is onze organisatie er volledig op ingericht.”
Vele ministeries en organisaties
De vacatureteksten die Roestvrijtaal schrijft, worden onder meer gepubliceerd op WerkenvoorNederland.nl. Het gaat om vacatures voor de meest uiteenlopende functies bij alle ministeries, shared service centers en uitvoeringsorganisaties. Van alle ministeries die we in Nederland hebben tot Rijkswaterstaat, de Belastingdienst, de Algemene Rekenkamer en het Nederlands Forensisch Instituut.
Het belang van vacatureteksten
Alle organisaties binnen de Rijksoverheid willen de mobiliteit van hun medewerkers bevorderen en zijn voortdurend op zoek naar de juiste medewerkers. Sterke vacatureteksten zijn daarbij cruciaal. Kittie Spierings: “Werkgevers vissen veelal in dezelfde vijvers met hoogopgeleide professionals. Daar komt bij dat bepaalde specialisten, zoals ICT’ers, ronduit schaars zijn. Je moet dus van goeden huize komen om de juiste specialisten binnen te halen. Vacatureteksten spelen daarin een niet te onderschatten rol. Daarbij draait het niet alleen om inhoud en toonzetting, maar ook om bijvoorbeeld de vindbaarheid via zoekmachines. En niet te vergeten: employer branding, het bouwen van een merk rondom jou als werkgever. Al die aspecten nemen wij mee.”